Momenteel zijn er advertenties op TikTok waarmee u uw bereik en nieuwe bekendheid kunt vergroten. In januari 2019 begon TikTok te experimenteren met advertenties op het podium. Dit veroorzaakte de lancering van de beheerde servicefase in april 2019. Op het moment dat deze handleiding werd opgesteld, zijn TikTok-advertenties in de meeste staten niet beschikbaar.
Net als bij andere sociale-mediaplatforms, is er een biedbare advertentie beschikbaar. U kunt op dit moment geen Vinyadmedia TikTok-advertenties zelf bedienen, en alles wat nodig is om een vertegenwoordiger van de provider te ervaren.
Alle toegankelijke advertenties op TikTok zijn van die korte filmformaten. Dit is heel logisch, aangezien TikTok een podium is vol met korte video’s om ervoor te zorgen dat sommige advertenties leesbaar zijn voor gebruikers. Er zijn 3 verschillende versies die u kunt volgen met TikTok-advertenties die zijn:
De targetingattributen zijn momenteel een kleine standaard. Het is mogelijk om uw publiek te selecteren op basis van leeftijd, geslacht en plaats. De geo-targeting stelt u in staat om op landniveau in de VS te mikken. In de toekomst kunt u aanvullende targetingopties verwachten, waaronder aandacht en gedrag.
Hieronder staan de vier soorten TikTok-advertenties die momenteel beschikbaar zijn:
Misschien heb je de verhalende advertenties op Instagram wel eens meegemaakt? Dit zijn allemaal schermvullende stijlen en over het algemeen behoorlijk nuttig. Als dat je aanspreekt, dan ga je zeker de voorkeur geven aan de native ads op TikTok. Bij die advertenties kun je een externe link naar een website toevoegen.
Met deze advertentie wilt u de duur van uw film kiezen van 5 minuten tot 15 minuten. U moet een film in verticaal formaat produceren, aangezien deze wordt weergegeven vanaf de pagina “Voor u” van uw beoogde publiek. U kunt een call-to-action toevoegen, zoals het downloaden van een programma of het bezoeken van uw website.
Hashtag Challenge-advertenties
Hashtag-gevechten zijn wijdverbreid op TikTok. Daarom is het logisch om advertenties in dit specifieke formaat te maken. Wat u hier kunt doen, is uw TikTok-consumenten promoten bij uw beoogde publiek om deel te nemen aan een uitdaging die is gebaseerd op uw merk of een aantal van uw producten.
TikTok-gebruikers geven er de voorkeur aan om deel te nemen in plaats van alleen maar een passieve houding aan te nemen. Daarom, als u met de juiste hashtag-obstakeladvertentie komt, kunt u een aantal uitstekende betrokkenheidsbedragen verwachten. Deze advertenties zijn zeven dagen actief en een TikTok-vertegenwoordiger kan je de hele tijd aanmoedigen.
De Brand Takeover-advertentie verschijnt elke keer dat een gebruiker zijn TikTok-programma opent. Het staat centraal in hun display. Het is mogelijk om dit type advertentie te gebruiken om een persoon naar een persoonlijk item of artikelen te sturen of om ze naar uw website te halen.
Advertenties voor merkovernames zijn toegestaan op klassenbasis. Slechts één adverteerder mag dit soort advertenties gebruiken om elke dag een les te krijgen. We voorspellen dat dit de duurste TikTok-advertenties zullen worden vanwege de beperkte toegankelijkheid.
De gloednieuwe lensadvertentie
Als u kiest voor een merkadvertentie voor lenzen, kunt u gezichtsfilters, 3D-items en nog veel meer gebruiken. Zelfs het lenzenprogramma van het juiste merk kan veel betrokkenheid op het podium bieden, dus ze zijn het overwegen waard.