Stap één: Leer de software kennen. Studeer en denk na.Beslis voor welk type en platform u uw mobiele app wilt ontwikkelen. Momenteel is de belangrijkste winkel voor mobiele applicaties natuurlijk de Apple App Store. Supermarkt App Er zijn de Nokia Ovi Store en de Android Market. Kies uw platform en registreer u als ontwikkelaar. U heeft dit nodig om toegang te krijgen tot eigen tools voor het ontwikkelen van mobiele applicaties en om uw app te kunnen adverteren in de door u gekozen app store. Als u prestashop kiest die het beste bij u past, weet u al snel hoe u de door u gewenste applicatie eenvoudig kunt ontwikkelen.
Er moet vraag zijn naar verschillende oplossingen door consumenten. De mobiele telefoon is niet echt een fashion statement – mensen willen telefoons die er anders uitzien – maar er is ook vraag naar verschillende schermformaten, invoermechanismen en bezuinigingen. Een goed voorbeeld is dat de Blackberry-aanbiedingen nog steeds zeer succesvol zijn onder zowel zakelijke gebruikers als tieners, dankzij het toetsenbord en de geweldige berichtendiensten.
Innoveren: Probeer iets nieuws. Behoudt de ontwikkeling van uw mobiele iPhone-app het ‘wauw’-ingrediënt? Is het innovatief, uit op dit gewone? Is dit een persoon in deze categorie? Zo ja, dan krijgt uw app zeker de nodige erkenning in een App Retail-winkel.
De integratie van iPhone-databases heeft een aantal van de knapste IT-hersenen aangetrokken, en er zijn een aantal iPhone-apps die perfect gebruik maken van de geweldige mogelijkheden die worden geboden bij de integratie van internet en mobiele telefonie. Er kunnen echter duistere zaken zijn met ernstig rare of pure, blaffende iPhone-apps die een duister of ongelooflijk doel dienen. Kijk naar de apps, kijk wat ze te bieden hebben, lees opnieuw om er zeker van te zijn dat je het juiste uiteinde van de stick hebt, waarna je meteen verbijsterd op je hoofd krabt.
De ontwikkeling van iOS-apps is een gratis proces, maar op een gegeven moment zijn er wel wat . Het duurt enige tijd voordat dit is ontwikkeld. Maar u moet een gebruiksverzekering hebben voordat u deze kunt ontwikkelen. Zorg ervoor dat uw toepassing totaal anders is dan de overige en zoek ook naar een beter idee dan de bestaande.
Mobiele campagnes kunnen op zichzelf staan of eenvoudig worden geïntegreerd met andere media. Iedereen heeft wel eens reclameborden gezien die ons aanspoorden om te sms’en of naar een site te zoeken, legaal toch? Heeft u een locatie met veel verkeer? Een banner of uithangbord kan heel goed zijn om uw mobiele regime aan te vullen. Een direct mail-stuk met de intentie om wekelijks deals te sms’en, zou deze twee media met elkaar kunnen verbinden en een synergetisch effect kunnen creëren dat groter is dan beide campagnes afzonderlijk.
Zorg er ook voor dat u een verzekering heeft voor een app, doe dit meteen! Verspil nooit tijd, want ideeën die voor het eerst worden ontwikkeld, kunnen binnen een paar dagen achterhaald zijn. Of iemand anders is je misschien voor als je zonder gaat.